kruotherapeia-thermotherapeia-pote-pou-giati-xreiazete-sofianos-orthopedika

Κρυοθεραπεία & θερμοθεραπεία: Πότε, που και γιατί χρειάζεται!

Η χρήση της θερμότητας ως θεραπευτικής παρέμβασης μειώνει τον πόνο στους αρθρικούς, μυϊκούς, μαλακούς ιστούς και βοηθά με τις φλεγμονές και τα οιδήματα του συνδετικού ιστού ενώ παράλληλα επιταχύνει την επούλωση των ιστών. Η Κρυοθεραπεία, από την άλλη, θα ελαττώσει τον πόνο, θα μειώσει το πρήξιμο, θα βοηθήσει στη συστολή των αιμοφόρων αγγείων και θα μπλοκάρει τα νευρικά ερεθίσματα.

Θερμοθεραπεία, ενδείξεις και οφέλη!

Η θερμοθεραπεία είναι η εφαρμογή θερμότητας σε ένα σημείο του σώματος με σκοπό την αλλαγή της δερματικής και της κεντρικής θερμοκρασίας του μαλακού ιστού και κατ’ επέκταση τη βελτίωση των συμπτωμάτων ορισμένων καταστάσεων. Ο στόχος της θερμοθεραπείας είναι η μεταβολή της θερμοκρασίας του ιστού σε μια στοχευμένη περιοχή με σκοπό την πρόκληση μιας επιθυμητής βιολογικής απόκρισης με την πάροδο του χρόνου. Η χρήση της θερμότητας ως θεραπευτικής παρέμβασης μειώνει τον πόνο στους αρθρικούς και μυϊκούς καθώς και στους μαλακούς ιστούς και επιδρά στο μεταβολισμό αυτών, τη ροή του αίματος, τις φλεγμονές και τα οιδήματα του συνδετικού ιστού. Με την αύξηση της θερμοκρασίας του δέρματος / μαλακού ιστού, η ροή του αίματος αυξάνεται παράλληλα με το μεταβολικό ρυθμό, απορροφάτε ταχύτερα το οξυγόνο και επιταχύνεται η επούλωση των ιστών.

Πολλές από τις τοπικές φυσιολογικές επιδράσεις της θερμότητας, οι οποίες έχουν μελετηθεί διεξοδικά, είναι:

• αυξάνει τη θερμοκρασία του δέρματος και των αρθρώσεων,
  • βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και τη χαλάρωση των μυών και
  • μειώνει την ακαμψία των αρθρώσεων.

Η εις βάθος θέρμανση πιστεύεται ότι μειώνει την ευαισθησία των νεύρων και του μυϊκού άξονα ώστε να χαλαρώνουν οι μύες και να αυξάνεται η ευελιξία τους. Η απλή μορφή θερμοθεραπείας συνιστάται ευρέως για πολλές μυοσκελετικές παθήσεις επειδή είναι μια ασφαλής, αποτελεσματική και εύκολη στην εφαρμογή θεραπευτική μέθοδος που βασίζεται σε απόψεις εμπειρογνωμόνων και προτιμήσεις ασθενών.

Κρυοθεραπεία, ενδείξεις και οφέλη!

Υπάρχουν 3 φάσεις της διαδικασίας επούλωσης: η φλεγμονώδης φάση, η φάση πολλαπλασιασμού και η φάση αναδιαμόρφωσης.

Η πρώτη φάση, γνωστή ως φλεγμονώδης, προστατεύει την τραυματισμένη περιοχή από περαιτέρω τραυματισμό, ενώ το σώμα περιέχει τον κατεστραμμένο ιστό. Κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης, η κρυοθεραπεία μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του πρηξίματος. Ποτέ μην χρησιμοποιείτε θερμότητα κατά τη διάρκεια αυτής της φάσης επειδή η θερμότητα αυξάνει τη ροή αίματος στην τραυματισμένη περιοχή και αυξάνει την ποσότητα του πρηξίματος. Η φλεγμονώδης φάση έχει διάρκεια 2 ημερών.
Κατά τη διάρκεια της δεύτερης φάσης, της φάσης πολλαπλασιασμού, σχηματίζεται νέος ιστός και ουλώδης ιστός. Η θερμότητα μπορεί τώρα να εφαρμοστεί στην τραυματισμένη περιοχή για να διευκολυνθεί η διαδικασία επούλωσης.
Η τρίτη και τελευταία φάση, η φάση αναδιαμόρφωσης, είναι η διαδικασία της επιστροφής στην υγεία: η αποκατάσταση της δομής και της λειτουργίας των τραυματισμένων ή νοσούντων ιστών. Η διαδικασία επούλωσης περιλαμβάνει την πήξη του αίματος, την επιδιόρθωση των ιστών, τη δημιουργία ουλών και την επούλωση των οστών.
Πολλές από τις τοπικές φυσιολογικές επιδράσεις της κρυοθεραπείας, οι οποίες έχουν μελετηθεί διεξοδικά, είναι:
  • Η κρυοθεραπεία έχει θετική επίδραση αφού μειώνει το οίδημα και ελαττώνει τον μυϊκό σπασμό.
  • Άλλη μία θετική επίδραση είναι πως βοηθάει στην επούλωση του μυϊκού ιστού μετά από τον τραυματισμό

Ο χρόνος εφαρμογής της κρυοθεραπείας εξαρτάται από την μυϊκή ομάδα που έχει προκληθεί η βλάβη με ελάχιστο χρόνο 10 λεπτά και μέγιστο 20 λεπτά. Η κρυοθεραπεία πρέπει να αποφεύγεται σε άτομα τα οποία έχουν υπερευαισθησία στο κρύο, μειωμένη κυκλοφορία, μειωμένη αίσθησης καθώς και υπέρταση Μια ακόμα έρευνα που έγινε στο γόνατο, αναφέρει ότι η κρυοθεραπεία που εφαρμόστηκε ταυτόχρονα με διάταση είχε θετική επίδραση στους αθλητές. H έρευνα έδειξε ότι απέκτησαν καλύτερη λειτουργικότητα ως προς την ενεργητική και παθητική έκταση του γόνατος σε σχέση με την εφαρμογή της κρυοθεραπείας χωρίς διάταση.

Χρήση σήμερα

Για θεραπεία κρυοθεραπείας ή θερμοθεραπείας υπάρχουν σήμερα διάφορες λύσεις. Από απλές όπως ένα επίθεμα κρυο-θερμο θεραπείας για χρήση σε διάφορα σημεία ή επιθέματα για κάποιο συγκεκριμένο σημείο του σώματος, π.χ. γόνατο, επιγονατίδα με επίθεμα κρυοθερμοθεραπείας , αλλά και ακόμα πιο προηγμένες όπως το σύστημα κρυοθεραπείας cryo cuff που συνδυάζει περισσότερες από μία θεραπείες για αποτελεσματικότερη και γρηγορότερη ανάρρωση.

Σχολιάστε

Γιάννης Αποστολόπουλος
Επικεφαλής Περιεχομένου @ Sofianos-Orthopedika (ή, πιο απλά, είμαι ο υπεύθυνος για τη διασφάλιση ότι κάθε ανάρτηση που δημοσιεύουμε είναι χρήσιμη, έγκυρη και καλά ερευνημένη).
facebook profile - john aps