Ο αριθμός των Ελλήνων που στρέφεται σήμερα στο διαδίκτυο για να ψάξει θεραπεία και φάρμακα για τα συμπτώματά του αυξάνεται ολοένα και περισσότερο. Αναμφίβολα, το διαδίκτυο αποτελεί στις μέρες μας την μεγαλύτερη πηγή πληροφόρησης, αλλά η ηλεκτρονική αυτοδιάγνωση κρύβει κινδύνους που πρέπει να γνωρίζουμε!

Οι Έλληνες καταφεύγουν στο διαδίκτυο για διάγνωση

Ο περιορισμένος χρόνος για ραντεβού με τους αρμόδιους γιατρούς, όπως επίσης και η εύκολη πρόσβαση στα site υγείας, αποτελούν δύο από τους κυριότερους λόγους που το το 81% των χρηστών του διαδικτύου αναζητά πληροφορίες που αφορούν την υγεία. Ωστόσο, η αναζήτηση συμπτωμάτων για μία πρόχειρη αυτοδιάγνωση δεν είναι μόνο μία ανούσια πρακτική, αλλά χαρακτηρίζεται από τους ειδικούς έως και ριψοκίνδυνη. Αξίζει να σημειωθεί πως η χώρα μας κατατάσσεται στις χώρες που εμφανίζουν την πιο ραγδαία αύξηση χρήσης των site υγείας, με ετήσιο ρυθμό 11,4%.

Το ίντερνετ υπερβάλλει

Υπάρχουν αρκετά συμπτώματα που είναι κοινά τόσο σε ασήμαντες όσο και σε πολύ σημαντικές ασθένειες. Γνωρίζατε πως o πονόλαιμος μπορεί να είναι σύμπτωμα του καρκίνου, του AIDS ή και ενός κοινού κρυολογήματος; Ένα επίσης χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της αναιμίας που εμφανίζουν οι περισσότερες νεαρές γυναίκες. Οι γιατροί γνωρίζουν ότι πρόκειται για σιδηροπενική αναιμία που προκύπτει λόγω εμμήνου ρύσεως, αλλά πολλές γυναίκες πανικοβάλλονται επειδή έχουν αναζητήσει τα συμπτώματά τους στο διαδίκτυο. Για να πραγματοποιήσουμε μία αυτοδιάγνωση, πρέπει να γνωρίζουμε όλες τις λεπτομέρειες που προκύπτουν από τις κλινικές εξετάσεις, οι οποίες σε κάθε περίπτωση είναι διαφορετικές και καθιστούν απαραίτητη την έγκυρη διάγνωση ενός ειδικού.

Είναι αξιόπιστες οι πηγές;

Η θεραπεία για κάθε ασθένεια θα πρέπει να είναι προσαρμοσμένη στην ακριβή διάγνωσή της. Όμως, όταν έχουμε ήδη αναζητήσει τα συμπτώματα και έχουμε στο μυαλό μας μία πιθανή ασθένεια, τότε όχι μόνο δυσκολεύουμε το έργο του γιατρού αλλά μπορεί να χάσουμε την όρεξη και τον ύπνο μας από το άγχος και την στεναχώρια. Ακόμη, δεν μπορούμε να γνωρίζουμε πόσο αξιόπιστες οι διαδικτυακές πληροφορίες για θέματα υγείας. Μόνο το 25% των χρηστών ελέγχει τις πηγές που εμπιστεύεται για την υγεία του. Το ποσοστό αυτό είναι φυσικά πολύ χαμηλό, όπως είναι και η εγκυρότητα των γενικών πληροφοριών υγείας που προσπαθούμε να προσαρμόσουμε στα δικά μας δεδομένα. Για τον λόγο αυτό και για την ραγδαία αύξηση των site υγείας, ο Ιατρικός Σύλλογος Αθηνών θα προχωρήσει άμεσα σε ειδική πιστοποίηση προκειμένου οι χρήστες να γνωρίζουν ότι τουλάχιστον οι πληροφορίες είναι ελεγμένες.

Tags: , , , ,