H μέση είναι το σημείο του σώματος που τραυματίζεται ευκολότερα. Μετά το κοινό κρυολόγημα, η οσφυαλγία είναι η πιο συχνή πάθηση που ταλαιπωρεί 4 στους 5 ανθρώπους κάποια στιγμή στη ζωή τους.

Γιατί;

Σχεδόν όλοι κάποια στιγμή έχουμε παραπονεθεί για τους έντονους πόνους στη μέση. Ο ξαφνικός πόνος συχνά οφείλεται σε μία απότομη κίνηση ή την κακή στάση σώματος που έχουμε κατά τη διάρκεια της ημέρας. Όταν νιώθουμε τη μέση μας άκαμπτη και δεν μπορούμε να ισιώσουμε το σώμα μας, η συνήθης αιτία είναι το μυϊκό πιάσιμο, ή αλλιώς σπασμός. Σε περίπτωση που αισθανθούμε οξύ πόνο ή τράβηγμα στη μέση, τότε πρώτο μας μέλημα είναι να θερμάνουμε την περιοχή με το κατάλληλο επίθεμα και να ξεκουραστούμε.

Κρύο ή ζέστη;

Το αίτιο του πόνου συνήθως μας καθοδηγεί στην επιλογή του σωστού επιθέματος. Όταν λοιπόν, ο πόνος οφείλεται σε μυϊκό σπασμό και νιώθουμε τη μέση μας σκληρή και άκαμπτη, τότε το ζεστό επίθεμα είναι αυτό που χρειαζόμαστε. Το ίδιο αποτελεσματική μπορεί να είναι και η θερμοφόρα, η οποία βοηθά τους μύες να χαλαρώσουν και κρατά τη μέση μας ζεστή. Αντιθέτως, όταν πρόκειται για χρόνια φλεγμονή, όπως είναι η αρθρίτιδα, η θερμότητα επιδεινώνει τον πόνο. Στην περίπτωση του μυϊκού τραυματισμού της μέσης, κατά τη διάρκεια κάποιου αθλήματος, επιλέγουμε το κρύο επίθεμα που ανακουφίζει τον πόνο και περιορίζει τη φλεγμονή που έχει προκληθεί.

Πόνος στη δουλειά;

Ο πόνος στη μέση είναι ιδιαίτερα ενοχλητικός και πολλές φορές χρειάζεται να τον υποστούμε κατά τη διάρκεια της εργασίας μας. Όταν ο πόνος είναι οξύς και δεν μας επιτρέπει να κινηθούμε, τότε η ζώνη οσφύος μπορεί να βοηθήσει. Οι ζώνες οσφύος είναι ειδικά κατασκευασμένες ώστε να παρέχουν τη μέγιστη δυνατή στήριξη στη μέση και να κρατούν τη σπονδυλική στήλη στη σωστή θέση. Ο χρήστης μπορεί να τη φοράει καθόλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά είναι απαραίτητο να την αφαιρεί προτού κοιμηθεί. Η απάντηση στον οξύ πόνο της μέσης είναι η χρήση της ζώνης οσφύος συνδυαστικά με την ξεκούραση, ιδίως όταν η εργασία μας απαιτεί να σηκώνουμε βάρη.

Η άσκηση βοηθάει;

Για τον απλό μυϊκό σπασμό το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να διατηρήσουμε σωστή θέση σώματος στη δουλειά, στο αυτοκίνητο, μπροστά στον υπολογιστή αλλά και στον ύπνο. Το έντονο σκύψιμο και το «καμπούριασμα» δεν βοηθούν καθόλου στην ξεκούραση της μέσης μας. Η λύση που μπορεί να μας αποφέρει μακροχρόνια αποτελέσματα είναι η συστηματική ενδυνάμωση του κορμού. Οι κατάλληλες ασκήσεις είναι αυτές της yoga και του pilates, που μπορούμε να τις κάνουμε και στο σπίτι, με τον κατάλληλο εξοπλισμό. Σε καμία περίπτωση η έντονη γυμναστική και τα βάρη δεν ανακουφίζουν τους πόνους της μέσης. Ωστόσο, εάν ο πόνος δεν υποχωρεί μετά από μία μέρα εφαρμογής των φαρμακευτικών οδηγιών, τότε καλύτερο θα ήταν να ζητήσουμε τη γνώμη ενός ειδικού. Οι μικροί πόνοι στη μέση είναι τα σήματα κινδύνου που μας στέλνει το σώμα μας. Γι’ αυτό μαθαίνουμε να το ακούμε και να το ξεκουράζουμε.

Tags: , , , , , , , , ,
Share: 0